پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین خداداد عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند + ویدیو همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو
سرخط خبرها

ماموریت اصلی کی‌روش؛ بازسازی ساختار دفاعی

  • کد خبر: ۱۲۶۱۶۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
ماموریت اصلی کی‌روش؛ بازسازی ساختار دفاعی
برنامه اصلی سرمرب پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اردوی تیم‌ملی فوتبال کشورمان از دیروز رسما در اتریش آغاز شده است و ملی‌پوشان امروز با برنامه ویژه تمرینی کارلوس کی‌روش برای دو بازی دوستانه مهم در راه جام‌جهانی آماده می‌شوند. دو مسابقه‌ای که بخشی از برنامه کارلوس کی‌روش برای بازسازی دوباره تیم‌ملی از نظر اوست. سرمربی پرتغالی تیم‌ملی کشورمان که به تاکتیک‌های تدافعی در جهان مشهور است، در اردوی اتریش قرار است ساختار دفاعی تیم‌ملی را که در دوره قبل حضورش در ایران پایه‌ریزی کرده بود، دوباره احیا کند. اتفاقی که مثل دو جام‌جهانی قبلی راهبرد اصلی کی‌روش برای حضور در مهم‌ترین رقابت ملی جهان فوتبال است.

چه تغییراتی در راه است؟

ترکیب دفاعی تیم‌ملی در جام‌جهانی به چه شکل باید باشد؟ این سؤالی بود که در زمان حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ملی به‌عنوان یک دغدغه بزرگ برای جام‌جهانی مطرح می‌شد. با وجود آمار خوب تیم‌ملی ایران در مقدماتی جام‌جهانی، این نگرانی برای بازی با تیم‌های بزرگ‌تر اروپایی وجود داشت. با حضور کارلوس کی‌روش و تخصص او در دفاع‌کردن، شاید دغدغه‌ها در این زمینه کمتر شود. به همین دلیل باید منتظر بود که تیم‌ملی بیشترین تغییرات را در فاز دفاعی داشته باشد. تغییراتی که قطعا با تعویض دروازه‌بان آغاز خواهد شد. البته پیش‌بینی‌پذیر بود که حتی در صورت ماندن اسکوچیچ، امیر عابدزاده باتوجه‌به عملکردی که داشت و شرایطش در تیم باشگاهی، جایگاه بیرانوند را به او پس بدهد. بااین‌حال، با آمدن کی‌روش این تغییر قطعیت یافته است و بعد از چند بازی غیبت، درصورتی‌که اتفاق خاصی نیفتد، باید منتظر بازگشت شماره‌یک همیشگی به قفس توری ایران باشیم.

زوج خط دفاعی ایران هم یکی از بزرگ‌ترین علامت سؤال‌هایی است که باید منتظر جواب آن ماند. زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان با اینکه در مقدماتی جام‌جهانی عملکردی خوب داشتند، در همان زمان هم انتقاد‌هایی به آن‌ها مطرح می‌شد که این دو مدافع باتوجه‌به خصوصیات بازی‌شان در بازی‌های بزرگ می‌توانند تیم‌ملی را به مشکل بیندازند. به همین دلیل، احتمالا مرتضی پورعلی‌گنجی به‌عنوان مدافع محبوب کی‌روش که به شرایط آرمانی هم بازگشته است، این زوج را بعد از چندین بازی به‌هم بزند و جای یکی از آن‌ها را در ترکیب بگیرد. البته دراین‌میان شاید کادرفنی نیم‌نگاهی هم به مجید حسینی جوان داشته باشد. بازیکنی که کی‌روش اولین‌بار او را در تیم‌ملی به میدان فرستاد و گفته می‌شود این روز‌ها هم وضعیت خوبی در لیگ ترکیه دارد.

دفاع چپ و راست هم تقریبا تغییرشان قطعی خواهد بود. در زمان اسکوچیچ دفاع راست تیم‌ملی دفاعی و دفاع چپ رونده بود و در زمان کی‌روش این ترکیب احتمالا برعکس خواهد شد. اضافه‌شدن رامین رضاییان به جناح راست، باعث خواهد شد احتمالا دفاع چپ دفاعی‌تر شود و میلاد محمدی بعد از مدت‌ها به ترکیب اضافه شود. اگر این اتفاقات بیفتد، باید گفت که فاز دفاعی تیم‌ملی تقریبا متحول خواهد شد. اتفاقی که از یک‌سو شاید بتواند به استحکام خط دفاعی کمک کند، اما از آن‌سو هماهنگی این بازیکنان در کنار هم به زمان نیاز دارد. کی‌روش پیش از این در تیم‌ملی ایران یک انقلاب دفاعی را تجربه کرده بود. بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۴، تقریبا همه بازیکنان فاز دفاعی عوض شدند و تیم‌ملی تغییرات زیادی داشت.

تفاوت در آن زمان، اما این بود که سرمربی پرتغالی زمانی کافی برای هماهنگ‌شدن تیمش داشت. فاکتوری که در فاصله کمتر از سه ماه تا جام‌جهانی از آن برخوردار نیست. انجام بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی باعث می‌شود جواب سؤالاتی که درباره تغییرات جدید تیم‌ملی وجود دارد، روشن‌تر شود و ترکیب تیم‌ملی ایران برای جام‌جهانی تا حدود زیادی مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->